היום שאחרי פתיחת העסק.

אז הקמתם עסק חדש – מזל טוב! ושיהיה המון בהצלחה.

בחרתם לוגו יפה, פתחתם מייל עסקי, הקמתם אתר מעוצב ומפורט, שלחתם את כרטיסי הביקור להדפסה, פתחתם דף עסקי בפייסבוק ובכל רשת חברתית אפשרית- כי צריך, ככה אמרו לי -אני צריך להיחשף כמה שיותר….

אתם מתרגשים, ובצדק – משהו חדש מתחיל.

עד עכשיו עמדתם יפה ביעדים שלכם – הקמתם את העסק שכל כך רציתם, אתם עצמאיים! אף אחד לא יגיד לכם מה לעשות , אף אחד לא יעצור אתכם יותר- יש לכם עסק ואתם תקבעו מה יהיה בו באמת.

אבל בואו נראה מה בדיוק קורה ביום שאחרי.

אז אחרי שמזגנו כוס לחיים וכל החברים איחלו לנו בהצלחה, עכשיו הגיע הזמן להתחיל להרוויח כסף מהעסק.

הלקוחות לא בדיוק מחכים בתור.. יש כמה שיתופים ולייקים אבל גם הם מאותם חברים שאיחלו לנו לפני רגע בהצלחה.. אתם רוצים להיות שונים ומיוחדים, להפיץ תכנים שיעזרו לאנשים ויגרמו להם לרצות להשתמש בשירותים שלכם.
אבל הקהל לא מראה נכונות לשלם עבור המוצרים והשירותים שאתם מציעים, הם רק מתייגים אנשים ומשתפים אבל לא באמת קונים. ואתם רק יושבים וחושבים לעצמכם : "וואי אם אני הייתי רואה את הפוסט הזה בטוח שהייתי פונה ורוכש– אין כאלה פוסטים.. עם עיצוב כזה יפה כמו שלי.. ובטח שאין כאלה מוצרים, בדקתי בכל מקום! "

ואז מגיע השלב בו אתם אומרים לעצמכם : "אולי אני אתן הנחה משמעותית? בכל זאת אני חדש בתחום ולא מכירים אותי.. " והקול הקטן בפנים שמנסה לעודד חוזר ואומר: "זה ייקח קצת זמן אני יודע, אני מוכן לזה. הרי בניתי תוכנית לפני." ואז מגיעה המחשבה המתפשרת: "לא אכפת לי לא להרוויח הרבה.. העיקר שתהיה עבודה"

הזמן עובר מהר אבל הדברים לא באמת זזים כמו שציפיתם. זה נראה קל מהצד. אנשים קונים ומתלהבים אבל אתם לא באמת מרוויחים.
צריך לזכור שלכל עסק יש הוצאות: פרסום, שכירות, עלות מוצרים, נסיעות, ובכלל לא דיברתי עוד על עובדים …

אתה מנסה לחשוב על עוד רעיונות שיקדמו אותך, ואז עולה לך הרעיון הגדול : שיתופי פעולה !

הבעיה היא שכל מי שאתה פונה אליו בנוגע לזה, מגיב בצורה של: ״שלח לי מייל בנושא." ו- "תזכיר לי בדיוק מי אתה? מה עשית לפני? איפה? למה? כמה? "

ואתה חש בתחושת הזלזול וההחמצה המתקרבת. "מה זאת אומרת? אני בעל עסק, מה זה מי אני? אני עצמאי!"

אז אתה מגלה שגם בשיתופי פעולה אתה צריך להוכיח את עצמך, לא רק מול הלקוחות.

כשהגיע הרגע המיוחל ואתה כבר מתחיל את שיתוף הפעולה, אתה באמת מאמין שיגיעו עוד לקוחות. אבל זה לא בדיוק קורה… אתה מגלה שוב שגם פה דברים לוקחים זמן.

וכשסוף סוף (!) מתחילים להגיע הלקוחות, לאט לאט, אתה מתחיל ללמוד: "וואי הצעתי להם מחיר נמוך מדי, יש לי עוד הוצאות. אני לא באמת מרוויח פה.. אוף..טוב אז ללקוחות הבאים אציע מחיר יותר גבוה".

אתה מתחיל לחוות הצלחות קטנות, פתאום מגיע חודש טוב! איזה כיף.. אתה מחזיק אצבעות ומקווה שגם החודש הבא יהיה כזה. אתה מתמלא במוטיבציה ורוצה כבר להגדיל את העסק ולהביא עוד עובדים. אתה במצב בו אתה עובד שעות רבות ומתחיל לחוש בעייפות שמכרסמת בך.

ככה נראות השנה-שנתיים הראשונות בכל עסק.

המון חששות, לבטים, עליות וירידות. להיות בעל עסק זה ממש לא פשוט. צריך להתמודד עם הרבה לחצים נפשיים. האופטימיות והמחשבה שנצליח חשובים מאוד- אבל גם חשוב מאוד לא להשלות את עצמנו.

הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא לשתף. להוריד את אשר על ליבכם ולקבל עצה טובה.
קשה לפעמים לשתף את החברים והמשפחה, לא תמיד הם מבינים מה עובר עליך.

הם רוצים שתצליח – אין ספק בכך, אבל לא תמיד הם האוזן הקשבת שמתאימה לך כרגע.

 

בשביל זה כדאי לשתף יועץ חיצוני. אדם שיודע להקשיב, לייעץ, להרים אותך וכמובן להוביל אותך לדרך שבאמת מתאימה לך!

לבנות תוכנית עסקית עם יעדים זה מעולה, אבל המטרה היא להגיע ליעדים, והדרך לשם לבד- לא תמיד יעילה ובטח שלא פשוטה.

זכרו, אין חכם כבעל ניסיון! כדאי להתייעץ עם אנשים רלוונטיים – מומחים בתחומים מסוימים. אנשים שעברו בדיוק את התהליך שאתם עוברים כרגע ומבינים את המשמעויות של הקמת עסק.

 

לסיכום, בין אם אתם חושבים על הקמת עסק או שאתם כבר בשלבי הקמתו, ואפילו אם יש לכם כבר עסק קיים – הדבר הכי טוב בשבילכם הוא להבין שבעזרת הכוונה לדרך הנכונה, ניתן להגיע לכל יעד. לפעמים זה לוקח זמן ודורש מאמצים, אבל הכי חשוב זה לוודא שבסופו של דבר כל התהליך אכן ישתלם לכם.

עם נחישות, סבלנות, קצת הכוונה ובניית אסטרטגיה נכונה, הכול אפשרי!

בהצלחה!

מתן שמחי, מנכ"ל סימבה ייעוץ עיסקי

קצת על כותב הפוסט...

סימבה ייעוץ עסקי הוקמה במטרה להעניק מענה בניהול, צמיחה וגדילה של עסקים.אנחנו מייעצים ומלווים באופן שוטף בעלי עסקים וכל מי שמעוניין להקים מיזם במגוון תחומים.הסוד שלנו מותנה בהרמת הסטנדרטים.אנחנו מאמינים כי עם סטנדרטים גבוהים, עסקים ימשיכו לצמוח ולגדול לזמן ממושך, יתמודדו באתגרים העומדים בפניהם ויגדילו משמעותית את היקף פעילותם.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

נשמח לדבר.

דילוג לתוכן