אתרים ורכבים – מה הקשר ביניהם? קצת על עלות בניית אתרים לעסקים.

הדמיון בין בניית אתר לקניית רכב

אחת השאלות הראשונות של בעל עסק המעוניין לבנות אתר היא: "כמה זה עולה?".

ללא ספק, זו אחת השאלות החשובות ביותר, הרי התשובה תכריע האם בעל העסק יכול ומעוניין לעבוד עם הספק הרצוי.

אבל תשובת הספק ותמחור העבודה לא יכולה להיות מקצועית ללא הבנת דרישות ושאיפות הלקוח, וכאן מגיעה ההקבלה לעולם הרכב; האם הלקוח מעוניין ברכב ממותג יוקרה או עממי? האם רכב שטח או מיני לשימוש עירוני? מה אופי ותדירות הנסיעות הצפוי? האם לצורך פרטי או עסקי? מי הנהג? מי צפויים להיות שאר הנוסעים? ועוד ועוד…

מה משפיע על המחיר?

כפי שהבנתם מהפסקה מעלה, עלות הרכב יכולה לנוע בטווח עלויות רחב בהתאם לצורך ולרצון הלקוח; לדוגמה פער המחיר בין רכב מיני של מותג X לרכב מנהלים מפואר של מותג Y הינו גדול ובצדק – שניהם עונים להגדרה "רכב" אך הצורך, קהל היעד, הטכנולוגיה, הביצועים ורמת הגימור שונים בהחלט.

ובהקבלה כמעט מושלמת, כך גם עולם האתרים. בואו נצלול פנימה.

הטכנולוגיה

אנו ב-Wisite מומחים בבניית אתרים לעסקים. האתרים שאנו בונים הם מתקדמים, חכמים, מעוצבים, אטרקטיביים ומניעים לפעולה.

אך לא כל האתרים והעסקים זהים, ועלינו להבין את דרישת הלקוח והטכנולוגיה הדרושה על מנת לממש את יעדיו העסקיים:

  • האם נדרש לבנות אתר תדמית או אתר מכירות?
  • האם נדרשת אינטגרציה למערכות ו/או שירותים חיצוניים? לדוגמה מערכת CRM, מערכת דיוור ופרסום, מערכת הנהלת חשבונות וחשבוניות, מערכת ניהול מלאי, מרכז לוגיסטי, חברות שילוח ועוד…
  • האם האתר ייבנה בשפה אחת או מספר שפות?

העיצוב

מטרתנו ליצור עיצוב יצירתי ומניע לפעולה, תוך דגש על ייחודיות שתגרום לעסק לבלוט על פני המתחרים. תודות לאתר הייחודי שאנו יוצרים, הלקוחות הפוטנציאלים יבחינו בכם, יזכרו אתכם, יתרשמו מכם וייפנו אליכם!

אבל בנושא העיצוב, אין נכון או לא נכון. יש עניין של טעם, חלומות, שאיפות וכן התאמה ונתונים מבוססים.

לכן, עיצוב מיוחד יותר ומורכב יותר, הדורש השקעה, מאמצים ותכנון רבים יותר, מן הסתם עולה יותר.

הביצועים

אתר חכם ומתקדם חייב להבטיח ביצועים אופטימליים, חווית גלישה נעימה והתאמה מירבית למנועי חיפוש.

הבטחת הביצועים המצוינים תלויה בדרישות הטכנולוגיה והעיצוב – לעתים דרישות עיצוביות וטכנולוגיות מורכבות דורשות מאמץ רב יותר כדי להבטיח ביצועים.

בנוסף, חלק משמעותי מאוד בביצועי האתר הוא שרת האחסון, לצורך העניין "המנוע" של האתר. ככל שהאתר מורכב יותר וככל שצפויה אליו תנועה רבה יותר, ככה נדרש "מנוע" חזק ואיכותי יותר.

כהמשך להקבלה לעולם הרכב במאמר, ג'יפ זקוק למנוע גדול וחזק יותר מרכב מיני, כמו שאתר מכירות עם אלפי פריטים צריך מנוע (שרת אחסון) חזק ומהיר יותר מאתר תדמיתי בסיסי.

רמת הגימור

האיכות נמצאת בפרטים הקטנים. כאן נוצר הבידול האמיתי בין אתר טוב לאתר מצוין.

תחת קטגוריית רמת הגימור נבדלות ביניהן גם חברות הרכב, בין חברה המייצרת רכבי יוקרה מפוארים לחברה המייצרת רכבים טובים.

רמת הגימור וירידה לפרטים קטנים זה לא עניין של נכון או לא נכון, זה עניין של שאיפות, ציפיות, חלומות ומטרות.

הירידה לפרטים, הדקויות הקטנות וחוסר ההתפשרות על אף נקודה – כל אלו משפיעים על המחיר.

החוויה

חווית השימוש מורכבת מפשטות, נגישות ונוחות מצד אחד ושימושיות, קידמה ועניין מן הצד השני.

חווית השימוש ו"הנסיעה" חשובה לנהג ולנוסעים.

בהתאם לכך גם חווית השימוש באתרים חשובה לנהג (מנהל האתר) ולנוסעים (הגולשים).

  • חווית הניהול: ממשק ניהול קל ונוח ללימוד המאפשר עצמאות לתפעול שוטף ועקומת למידה מהירה.
  • חווית השימוש לגולשים: מידע נגיש וברור הניתן למציאה בקלות ובמהירות תוך יצירת סקרנות, טעם של עוד ורושם איכותי.

השירות והאמינות

רכב מצוין לא נמדד רק בעת הקנייה, אלא גם בתפעול והתחזוקה השוטפת וכן בשירותים שהחברה מעמידה לרשות הלקוח לאורך הדרך.

כך גם נמדד הספק המציע שירותי בניית אתרים לעסקים – האם הוא רואה כמה צעדים קדימה ומתכנן אתר יציב ואמין שישרת את בעל העסק שנים קדימה? האם הספק עומד לרשות בעל העסק לאורך הדרך ומציע תמיכה, ייעוץ והכוונה?

כמובן ולא פחות חשוב, האם התהליך וחווית הספק – לקוח נעשה עם חיוך, אהבה ופרגון? הרי עסקים עושים קודם כל עם אנשים.

מסקנות

עלות בניית אתרים לעסקים נעה בטווח מחירים רחב. כמו בעולם הרכב, העלות משתנה בהתאם לדרישות הטכנולוגיה, העיצוב, הביצועים, רמת הגימור, החוויה, השירות והאמינות.

בתור בעלי נסיון עשיר ובנייה של עשרות אתרים לעסקים, אנו מבינים היטב את דרישות העסק ויותר חשוב – מה דרוש לעסק! כך אנו יכולים להציע ללקוח את "הרכב" עליו הוא חולם, אבל שגם אשר גם מתאים לו ותואם את תקציבו.

לאורך הדרך בנינו אתרים לעסקים בכל הקשת העסקית: אתרים לחברות הייטק, נדל"ן, אנרגיה, השקעות, תכשיטים, אופנה, תיירות, פנאי, ביטוח, ייעוץ עסקי ועוד…

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל הצעה אטרקטיבית לבניית אתר חכם לעסק שלכם.

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

נשמח לדבר.